Методична розробка на тему: "Надання першої медичної долікарняної допомоги потерпілим" з предмету О.П.

Методична мета: «Забезпечення максимальної ефективності професійних здібностей учнів на уроках теоретичного навчання».
ПЛАН УРОКУ
Дата   04.04.16р.    група  СТЕГ-11 «Монтажник санітарно-технічних систем і устаткування. Електрогазозварник»
         Тема уроку: Надання першої медичної долікарняної допомоги потерпілим.
        Мета уроку: ознайомити учнів з класифікацією кровотеч та наданню першої медичної допомоги при зовнішніх кровотечах. Розвивати вміння активно діяти, не губитися. Виховувати  самостійність, стійкість, почуття самовиручки та взаємодопомоги.
         Тип уроку: комбінований
Методи проведення: словесний: розповідь, пояснення (надання послуг «Червоного хреста», запрошений практикуючий-лікарь в зоні АТО по наданні першої долікарняної допомоги); наочний: демонстрація слайдів, презентації, показ практичних прийомів накладання пов′язок та джгута, транспортування потерпілого, виконання напрямого масажу сердця з чергування штучним диханням;  практичний: самостійно-практична робота учнів по виконанню всіх прийомів приведеним викладачем та лікарем.
        Комплексно-методичне забезпечення: конспект уроку; картки – завдання; бинти, джгути,  засоби індивідуального захисту – халати, вологі спиртові серветки, антисептик; пов′язки, медичні сумки, пакет перев’язувальний індивідуальний, манікен, ковдра, презентації: «Надання першої медичної допомоги потерпілим при кровотечі, переломаж, опіках, ушибу спини, обмороженні, попадання хімічних речовин на тіло, рани», комп’ютер, мультимедійний проектор, екран.
        Міжпредметні зв’язки:  предмет «Інформаційні технології» – тема: «Створення презентації»; предмет «Захист Вітчизни» - тема: «Надзвичайні ситуації», предмет «Професійна етика»- тема  «Індивідуальні психічні властивості особистості»; предмет «Біологія» - теми: «Кровообіг людини», «Артеріальний тиск організму людини», «Використання хімічних препаратів при пошкодженнях капілярних судин».
Хід уроку:
І. Організація учнів до уроку: перевірка  наявності учнів та готовність їх до роботи на уроці:  (наявність конспектів, ручок).                                                              
 Епіграф до уроку:                                        
Здоров’я — розкіш для людини,
     Найбільша цінність у житті.
          Як є здоров’я день при днині,
                Можливість є йти до мети.
                      Тоді є радість, щастя, диво,
                             Краса у крапельці роси.
                                   Тоді людина йде щасливо
                                          Серед безмежної краси
                                                 Й чарівність світу відчуває.
                                                         Для неї в хмурість — дні ясні.
                                                                Вона всі труднощі долає
                                                                       Й співає радісні пісні.
                                                                              Вона — здорова! Це чудово,
                                                                                     Бо їй нічого не болить.
                                                                                             Вона добро творить готова.
                                                                                                    І це прекрасно! Можна жить!

ІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку: На сьогоднішньому уроці ми з вами ознайомимося з класифікацією кровотеч, поренень, опіків, обморожень, переломів,  та наданню першої долікарняної медичної допомоги.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності: У житті бувають різні ситуації, а саме нещасні випадки часто трапляються в таких умовах, коли не має можливості швидко викликати "швидку допомогу". Відомі випадки, коли життя або смерть, інвалідність чи сприятливий наслідок трагедії вирішують хвилини і дуже часто залежить від друзів, знайомих, колег по роботеі чи просто випадкових людей, які виявились поруч. Тому життєво важливо, щоб будь-яка людина, що опинилася на місці пригоди або поблизу неї, володіла прийомами надання першої медичної допомоги, а саме ефективне спинення кровотечі, накладання джгута, допомогу потрібно надати до прибуття лікаря.
1.     ІV . Перевірка домашнього завдання:
Перш ніж перейти до нової теми перевірим знання з попередньо вивченої теми, а саме «Основні принципи надання першої  медичної допомоги», «Поняття про рану.  Класифікація ран».
       Усне фронтальне опитування.
-           Дайте визначення, що таке нещасний випадок?
(Це ушкодження організму людини або порушення його функцій при раптовому   впливі навколишнього середовища).
-           В чому полягає завдання першої медичної допомоги?
(Завдання першої медичної допомоги полягає в тому, щоб найпростішими засобами врятувати життя потерпілому, полегшити його страждання, запобігти розвитку можливих ускладнень, зменшити тяжкість перебігу травми чи захворювання.)
       -  Назвіть основні етапи надання першої медичної допомоги.
а) оцінити ситуацію та прийняти заходи щодо припинення впливу уражаючих факторів ;
б) швидко та правильно оцінити стан потерпілого. При огляді потерпілого встановлюють, чи живий потерпілий, вид, тяжкість травми, визначають наявність кровотечі, її спинення;
в) на підставі огляду потерпілого визначити спосіб та послідовність надання першої медичної допомоги;
г) з′ясувати, які засоби необхідні для надання ПМД, зважаючи на конкретні умови, обставини та можливості, та забезпечити ними;
д) надати ПМД та підготувати потерпілого до транспортування;
е) організувати транспортування потерпілого до лікувального закладу;
є) здійснювати догляд за постраждалим або раптово захворілим до транспортування в лікувальний заклад;
ж) першу допомогу в максимально можливому обсязі потрібно надавати не лише на місці пригоди, але і на шляху транспортування до лікувального закладу.
- Які табельні засоби  використовують для надання першої медичної допомоги?
До табельних засобів належать: перев'язувальні матеріали; кровоспинні джгути;спеціальні шини для іммобілізації; а також деякі медикаменти: розчин йоду спиртовий 5-процентний; спиртовий розчин зелені брильянтової; нашатирний спирт;аптечка індивідуальна (АІ-2).
- Які підручні засоби  використовують для надання першої медичної допомоги?
(Як підручні засоби можуть використовуватися: при накладанні пов'язок - чисте простирадло, сорочка, тканина (краще некольорова); для зупинки кровотечі (замість джгута) - ремінь, пасок, скручена у джгут тканина; при переломах (замість шин) - смужки твердого картону або фанери, дошки, палиці тощо.)


V. Сприйняття і усвідомлення нового матеріалу. Наше завдання з вами на сьогоднішньому заході розглянути такі питання:
План  подачі нового матеріалу
 1. Види кровотечі, їх класифікація. Перша долікарняна допомога.
2. Види опіків (ступінь опіків). Перша долікарняна допомога.
3. Види переломів. Перша долікарняна допомога.
4. Техніка накладання пов’язок, джгута і закрутки.
5. Виконання непрямого масажу сердця та штучного дихання.
6. техніка штучного дихання та непрямого масажу сердля дитині, підлітку, дорослому.
7. Транспортування потерпілого при пошкодження спини.
8. Використання лікарських препаратів при надання першої долікарняної допомоги.
  
1.  Демонстрація (Презентація) на тему: «Перша долікарняна медична допомога», з предмету «Охорона праці». (Мультимедійна установка). Демонстрація  засобів надання перш медичної допомоги».
2.  Демонстрація практикуючим-лікарем  «Надання першої медичної допомоги».
3.  Закріплення навичків (відпрацювання навичків з учнями на манікені – штучне дихання, не прямий масаж сердця, груперування учнів подва – відпрацювання навичків нанесення пов’язок, груперування учнів в команди по 9-ть чоловік- відпрацювання навичків транспортування потермілого з пошкодженням спини, груперування учнів подва – відпрацювання навичків перевертання потерпілого на бік.

       VІ. Закріплення вивченого матеріалу
Усне опитування.
1.     Назвіть  засоби тимчасової зупинки кровотечі з рани;
(- накладання стисної пов´язки;
- підвищене положення кінцівки;
-  притискання судини пальцями;
- форсоване згинання (розгинання), кінцівок в суглобі;
- тампонада рани;
- накладання кровоспинного джгута).


2.     Назвіть критерії правильності накладання джгута?
(спинення кровотечі, зникнення перефирійного пульсу, збліднення та похолодання кінціки)

Закріплення          отриманих знань на уроці  проведемо у вигляді демонстрації практичних прийомій наданих практичним – лікарем волонтерської організації «Червоний хрест» з зупинки кровотечі, штучне дихання, непрямий масаж сердця, транспортування потерпілого.
Для стимулювання активності при демонстрації практичних прийомів, учням було запропоновано об′єднатися в групи. Оголошуються умови.
    VІІ. Підсумок уроку: Після закінчення демонстрації практичних прийомів, оцінюємо правильність виконання прийомів учасниками.   Отримання сертифікатів від волонтерської організації «Червоний хрест» про те що П.І.П. прослухав курс з «Надання першої долікарняної допомоги». Оцінювання знань учнів та повідомлення оцінок.
   VІІІ. Домашнє завдання: Бережіть себе та оточуючих Вас.

Викладач:________________________(М.В. Пеховка)



ФОТО-ЗВІТ















Немає коментарів:

Дописати коментар